Friday 20 April 2012

Mahasiswa biadap dalam dalam demo hapus PTPTN





Assalamualaikum....

Hari ini aku still nak mengupas pasal isu PTPTN yang tgh hot skang ni kat negara kita. Aku ad terbaca dekat satu blog pasal mahasiswa biadap dalam demo hapus PTPTN pada 14 April 2012.. Ak pun tertarik nk baca pasal isu ni sebab apa yang biadap sangat mahasiswa ni buat kn... Selepas ak baca dan meilhat video pasal isu ni, aku rasa ini memang biadap dan melampau... Kita sebagai umat Islam telah diajar menghormati orang dan jgan biadap walaupun kita tidak suka or benci kat seseorang... Tapi bila ak tengok video ni, ak terasa apa nk jadi dengan mahasiswa dan umat Islam zaman sekarang ni.. Aku bukan nak menyokong pihak kerajaan or nk sokong pihak pembakang, tapi dengan apa yang aku tengok memang sangat melampaui batas. Di bawah ini, aku akan post video yang ak tengok pasal isu ni dan korang boleh la menilai sendiri bakal2 generasi akan datang negara kita ini. Apakah perbuatan sebegini yang dipelajari di IPTA or IPTS??? Benda ni juga boleh menjatuhkan institusi dan maruah seluruh mahasiswa di negara kita. Orang tak menghlang berdemo tapi nak berdemo pn kena la dengan adab dan tatasusila yang betul. Ak pn terasa malu sebgai seorang mahasiswa tapi ak juga berasa malu sebab ad orang Islam yang berperangai macam ni.. Dah la dalam video tu, di sekeliling  kawasan tu ad bangsa2 lain yang sedang melihat. Korang x malu ke bangsa2 lain melihat melayu yang beragama Islam berperangai macam ni???





Cuba korang tengok video kat atas ni dan korang boleh menilai sendiri di mana adab dan tatasusila mahasiswa dan seorang umat Islam??????

Setakat ni je la untuk post kali ini.. Sori kalau ada tersalah info dan terkasar bahasa. Bukan bermaksud nak menyakiti sesiapa tapi ini lah realiti kehidupan di negara kita sekarang ini.. Sekian..

Assalamulaikum..



2 comments:

  1. terbaek dari tuAn .. msEh aDe yg berfikiran +ve .. gud words !

    ReplyDelete
  2. kita semua bleh berfikiran positive sbnrnye... tapi tu la maslah dengan mahasiswa yng x beradab ne.. nk berdemo orng x pnh hlng tp dengan adab yang btl la kan...

    ReplyDelete