Monday 23 April 2012

Bola mangsa tsnumai dijumpai di Alaska...





Assalamualaikum...

Sekali lagi aku nak post tuk petang ni.. Al maklum la, dah terbaca benda yang pelik dan menyebabkan fikiran kita jadi haru biru kan... Kali ini, aku nak kongsi satu story tentang bola mangsa tsunami dijumpai di Alaska.. Sekali kita fikir, macam menipu je kan story ni tapi aku pun xtau sebenarnya betul ke x pernyataan orang yang kat gambar atas ni... Jom dengar cerita aku tentang kejadian aneh ini..

Nama orang ini ialah Misaki Murakami dan dia berasal dari Jepun. Macam mana dia boleh tau itu bola dia??? Sebenarnya, Misaki telah menulis nama dia di atas bola sepak itu. Bola itu hilang semenjak tsunami melanda Jepun tahun lalu dan bola itu dijumpai di pulau terkecil Alaska.. Memang tidak disangka-sangka bola yang hilang sekian lama boleh dijumpai pulak kan.. Ini la dinamakan kuasa Allah S.W.T. 

David Baxter adalah orang yang menjumpai bola ini di Pulau Middleton dan menyuruh isterinya berbangsa Jepun menelefon Misaki Murakami ni. Pasangan ini bercadang untuk menghantar bola tersebut kepada Misaki Murkami kembali.

Setakat ini sahaja yang mampu aku ceritakan.. Minta maaf kalau ada terkasar bahasa or tersalah information.. Just renungan kita bersama untuk kita lebih mengingati  tentang kekuasaan Allah S.W.T.

Sekian, assalamualaikum...


0 comments:

Post a Comment