Friday 20 April 2012

BERSIH 3.0 akan diteruskan pada 28 April ini





Assalamualaikum...

Semalam aku ad terbaca pasal isu BERSIH 3.0 ni dan hari ini ak nk la cita sikit2 info tentang perhimpunan ini. Mungkin agak terlewat ak nk kongsi info ni tapi at least korang yang belum baca ni dapat la gak tau sikit2 pasal BERSIH 3.0 ni. 

Penganjur BERSIH 3.0 ini telah memutuskan bahawa perhimpunan tersebut akan diteruskan pada penghujung bulan ini iaitu pad a 28 April 2012 jam 2 petang di Dataran Merdeka. Pengerusi bersama Gabungan Menunut Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0), Datuk A Samad Said ketika mengumumkan perkara tu berkata perhimpunan ini akan diadakan dengan slogan 'Duduk Bantah'.

Perhimpunan dianjurkan bersama oleh 84 NGO lain itu juga akan berlaku serentak di seluruh negara malahan dunia. Selepas diisytiharkan tentang BERSIH ni, kerajaan telah mengambil langkah menubuhkan Jawatankuasa Penambahbaikan berhubung Pilihan raya untuk cadangkan penambah baikan Pilihan Raya di negara kita ini. Usul tu telah diutarakan di parlimen dan pihak pembangkang menentang sekeras-kerasnya tentang penubuhan jawantankuasa tersebut..

Tentang tuntutan untuk BERSIH 3.0 ni, korang boleh la tengok kt banner kt ats tu... Itu di antara tuntutan2 yang akan dituntut semasa BERSIH 3.0 ini nanti. Setakat ini je kot info yang aku penah terbaca pasal BERSIH ini... Kesimpulannya, masa BERSIH 3.0 ini berlangsung, ramai2 la kt kuarantin kt rumah.. Kepada yang nk join, tiada paksaan..

Assalamulaikum...


0 comments:

Post a Comment