Sunday 22 April 2012

Apa nk jadi dengan budak zaman sekarang....




Assalamualaikum...

Hari ini ak nk berkongsi sikit la masalah budak2 zaman sekarang ni... Tengok kat atas ni, ada satu contoh surat memohon cuti oleh seorang pelajar sekolah rendah kot... Aku tak bermaksud nak malukan or aibkan sesiapa tapi just nak kongsi je... Surat atas ni ditulis oleh seorang pelajar cina x salah aku... Tapi bagi aku la, walaupun korang cina ke, melayu ke, india ke, ap2 jenis bangsa pun, kita kan 1 Malaysia.. Jadi, kenalah mahir dalam bahasa kebangsaan kan iaitu bahasa melayu.. 

Korang baca sendiri la apa yang budak ni tulis... Yang paling aku lawak tengok, siap ada campuran rojak bahasa melayu ngn bahasa cina... Adus... Come on my future leader, memalukan la kalau jadi mcm ni... Aku pun x tau la budak ni nak tulis surat atau nak buat lawak kat cikgu dia... wakakkakakaa...

Aku tau memang peranan seorang cikgu untuk mendidik bakal2 pemimpin masa hadapan ni tapi harus ingat cikgu just boleh mengajar di waktu sekolah saja. Apa2 pun ini adalah peranan ibu bapa juga untuk mendidik anaknya di rumah.. Ak tau kadang2 ada sesetengah ibu bapa yang begitu busy dengan kerja tapi itu tidak menjadi penghalang untuk mengajar anak masing2. Jadi, ibu bapa apa salahnya waktu malam check  buku anak masing2 kan..  Just betulkan apa yang patut.. 

Ok la,.. Setakat ini je kot untuk post kali ini.. Minta maaf kalau ad terkasar bahasa, just nak kongsi ngn korang suma... Korang sendiri boleh nilai dengan tengok gambar kat atas ni... Just renungan kita bersama..InsyaAllah...

Assalamualaikum...


0 comments:

Post a Comment