Saturday 21 April 2012

Adakah ini Proton Preeve???




Assalamualaikum...

Semalam tengah aku dok sibuk bukak fb, ak ternampak la 1 gmbar yang orang post (gambar yang kat atas ni). Ak baca description yang ad kat bawah gambar tu, org tu ckp kereta yang ada dalam gambar tu Proton Preeve.. Apa yang ada kat gmbar kat atas ni???? Cuba korang zoom kan mata korang kat tayar di sbelah hadapan, tayar tu da terkepak seolah-seolah baru lepas excident.. Tapi kalau iktkn logik, kalau excident mesti la ad kenderaan lain selain Preeve ni kn.. Orang ramai yang tengok pic ni, ramai yang komen yang mengatakan Proton Preeve ni x berkualiti.. Betul ke Proton Preeve ni x berkualiti??? Sedangkan kereta ni baru je dikeluarkan productionnye kt pasaran. 

Aku rasa kita tak boleh menilai kereta ni melalui gambar yang kita tgk. Aku rasa mungkin ada sebab logik mengapa Preeve ni jd mcm ne... Aku pun x pasti la gambar ni betul ataupun di edit oleh pihak yang x bertanggungjawab or dengki akan kePOWERan kereta Preeve ne....



Dan aku pun dah terbaca sebab2 mengapa Preeve ne terjadi mcm ne... Aku pun x tau la betul ke x cite yang ak nak kngsi ngn korang, hanya orang yang ada sekat situasi tu je yang tau kejadian sebenar.. Ni dari blog yang aku baca la...

Menurut sumber dalaman Proton, kereta ini dipandu oleh SA showroom Sentul dengan kelajuan 120 km/j. Namun ketika mahu mengelak kereta lain, Preeve ini terlanggar pembahagi jalan dan terkena bahagian tayar mengakibatkan kereta itu melambung.

Ketika kereta ini nk mendarat dari melambung tadi, hentakan yang kuat pada tayar tersebut dan ini menyebabkan keroskan pada lower arm, bumper dan fender. Ini bermakna tiada salah or defect dari Proton sebenarnya. Ini adalah salah dari kecuaian manusia sendiri kn.. Jadi, selepas korang baca penerangan aku kat atas ni, xd da la spelukasi2 yang mengatakan Preeve ni x berkualiti la ap la... Kereta mana2 excident pun akan jadi benda yang sama,.... 

Setakat ni je kot penerangan aku tentang Proton Preeve yang kemalangan baru-baru ini.. Ingat!!!! Jangan menunding jari kepada sesiapa kalau kita x tau cerita itu betul ke x... Siasat and ketahui sesuatu perkara itu sebelum nak menyalahkan seseorang..

Sekian, terima kasih kerana membaca... Assalamulaikum...

0 comments:

Post a Comment